Hur snabbt kan du leverera specialister?
Vi har en stabil nivå av personal resurser, vilket innebär att medarbetarna kan börja arbeta med ett projekt nästan omedelbart. Men om vi inte har en specialist med lämplig kompetens ledig, kan vi presentera kandidat profiler inom 2-3 veckor för ledande teknologier (JAVA, .NET, PHP, front-end) och uppåt till 2 månader för mindre vanliga kompetenser. Dessutom bör vi lägga till verifiering perioden från klientens sida och kandidatens uppsägningstid (vanligtvis 1 månad).
Var kommer utvecklarna att arbeta och vilken utrustning kommer de att använda?
För de flesta kunder är den bekvämaste lösningen att utvecklaren eller teamen arbetar på distans från vårt kontor och tillhandahåller support genom mail, telefon, video samtal och remote access.
Vilka är de genomsnittliga avgifterna och vad beror de på, och hur regleras betalningarna?
Avgifterna beror huvudsakligen på vilken teknik som används och erfarenhetsnivåer hos en given specialist, såväl som projektets längd, teamets storlek och platsen. Avräkning sker månadsvis utifrån en rapport om antalet arbetade timmar, efter att först kontrollerat att det överensstämmer med tidrapporterna från uppdragsgivaren.
Vad händer om vi vill upphöra med samarbetet med en given utvecklare, eller utvecklaren lämnar?
Klienten har rätt att sluta samarbeta med en viss specialist, om han inte är nöjd med samarbetet hittills. Sådana situationer regleras av de relevanta villkoren i avtalet. Om utvecklaren beslutar sig för att sluta tillhandahåller vi dock en ersättning och en smidig kunskapsöverföring mellan anställda. Överförings Kostnaderna debiteras inte kunden och det ligger i vårt intresse att byta ut den avgående specialisten och att överföra kunskap så snart som möjligt.
Hur kan vi vara säkra på att en person faktiskt har arbetat så många timmar som han eller hon har påstått, och har gjort det ordentligt?
De flesta av våra kunder övervakar löpande kvaliteten på arbetet hos de utvecklare som de samarbetar med, utifrån de uppgifter som planeras gemensamt under en given tidsperiod. Dessutom redovisas tiden för ett givet projekt två gånger – i vårt-systemet och i kundens system. Inför månads avräkningen jämförs rapporterna med varandra och eventuella avvikelser förklaras.
Vilka formaliteter är förknippade med starten av samarbetet och hur skiljer sig NDA-avtalet från ramavtalet och tjänsteförsörjnings order?
NDA (Non-Disclosure Agreement) innehåller bestämmelser som garanterar konfidentialitet för den information som tillhandahålls, så det säkerställer en nivå av komfort i samtalen och det är värt att underteckna den först. Ett ramavtal definierar de allmänna ramarna och principerna för samarbetet (vårt inkluderar även sekretessbestämmelser), medan en service order är ett dokument som anger omfattning, tid och detaljer för genomförandet vid beslut om att etablera samarbete med särskilda specialister.